.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در مازندران اعلام کرد
مازندران میزبان نشست هم اندیشی دریای خزر
شمال نيوز: بمنظور بررسی آخرین وضعیت و برنامه های مربوطه به مذاکرات رژیم حقوقی دریای خزر، فعالیت های اقتصادی، مسائل محیط زیست، مسائل امنیتی و همچنین ایجاد اجماع ملی و تحرک در تحقق اهداف مصوب کشور درخصوص دریای خزر نشست مذکور در مازندران برگزار خواهد شد.

شمال نيوز: رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در مازندران اعلام کرد: بمنظور بررسی آخرین وضعیت و برنامه های مربوطه به مذاکرات رژیم حقوقی دریای خزر، فعالیت های اقتصادی، مسائل محیط زیست، مسائل امنیتی و همچنین ایجاد اجماع ملی و تحرک در تحقق اهداف مصوب کشور درخصوص دریای خزر نشست مذکور در مازندران برگزار خواهد شد.
 

عیسی نیا در گفتگو با خبرنگار شمال نيوز اظهار داشت: این هم اندیشی دومین جلسه عمومی خواهد بود که در آن همکاریهای اقتصادی و انرژی، رژیم حقوقی، محیط زیست، مسائل امنیتی، خطوط مرز هوایی و کشتیرانی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وي بررسی مسائل خزر از بعد ملی و همچنین مسائل استان مازندران درخصوص خزر از جمله محورهای اصلی نشست مازندران خواهد بود.

  عیسی نیا اضافه كرد :مهندس طاهائی استاندار مازندران نیز ضمن شرکت در جلسات مقدماتی این نشست و اعلام آمادگی استان در برگزاری همایش مذکور، برقراری پرواز بین شهرهای شمالی ایران با آستاراخان روسیه، راه اندازی خطوط کشتیرانی مسافری بین سواحل ایران در خزر و تشکیل کمیته حقوقی برای تملک سواحل را جهت طرح موضوع در هم اندیشی خزر پیشنهاد نموده است.

اين مقام وزارت امورخارجه در مازندران در ادامه افزود : این نشست از سوی مجلس شورای اسلامی در استان مازندران برگزار می‌شود و تاکنون حضور وزرای خارجه، کشور و رئیس و نمایندگان کمیسیون امنیت ملی قطعی شده است.

خاطر نشان مي شود، آخرین جلسه کمیته همایش دریای خزر در مهرماه سال 1388 در شهرستان رشت و با حضور وزیر امور خارجه، اعضای کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، مسئولین کشوری و لشکری و کارشناسان و صاحبنظران با هدف بررسی مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران درخصوص مسائل دریای خزر برگزار شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ایمان 5 دي 1391
امید است حقوق حقه مردم ایران و مازندران مورد تاکید جدی مسئولین امر قرار گیرد
امیر 5 دي 1391
گام به گام تا بین المللی شدن استان مازندران پافشاری بر حقوق مسلم ملت ایران از جمله وظائف کمسیون امنیت ملی و مسئولین وزارت کشور و خارجه است ملتی که با تحمل 8 سال جانبازی یک وجب از خاک خود عقب ننشت
نا شناس 5 دي 1391
عالی بود
sina 5 دي 1391
وقتی شما می نویسید خزر چه انتظاری از بقیه باید داشت خزر یک قوم وحشی غیر ایرانی بود باید به جایش از کلمه کاسپین که یک قوم صلح طلب ایرانی است نام برد یا حداقل همان دریای مازندران
ramin 6 دي 1391
هرچه بگندد نمكش ميزنند .......يا بگين درياي مازندران يا همون كاسيپين. خزر چيه؟؟؟
حسن 6 دي 1391
عزيزان دلتان را زياد به اين حرف ها خوش نكنيد.اين ها كه در اين هايي كه در اين هم انديشي شركت مي كنند فقط براي خوردن مي آيند نه چيز ديگر .اصلا دريايي به نام خزر وجود ندارد همه دريا به اسم كشورهاي مشترك المنافع ثبت شده اگر شما مدركي داريد كه به نام ايران باشد ارائه كنيد؟
جمال 6 دي 1391
دوست عزیز درجائیکه ایران به شدت مخالفت خود را در مجامع بین المللی نسبت به تغییر نام خلیج فارس ابراز داشته چگونه میتوان از تغییر نام دریای خزر صحبت کرد گرچه استفاده از نام کاسپین هم خوب و شایسته است
س ص 6 دي 1391
این عزیز درست می گویند. بنویسید:
دریای مازندران
. 6 دي 1391
چرا از نام زیبای "دریای مازندران" ویا کلمه "کاسپین" که قوم ایرانی اند ودنیا نیز این دریا را به همین نام می خواند، استفاده نمی کنید؟ حتما قوم ترکمن باید این نام را ثبت جهانی کند وبعد ما مدعی شویم؟
حمید 6 دي 1391
مگر می شود در هم اندیشی به مباحث چالشی پرداخت اول باید مشترکات جمعبندی شوند و انشاء الله بعد از تعیین تکلیف رژیم حقوق مرضی الطرفین و ایجاد رویه ای مشخص در نظام حقوق بین الملل دریاها به دنبال تغییر نام خزر بود ضمن اینکه فعلا مشکل نام نیست
ایرانی 6 دي 1391
هر وقت نام خزر غیر ایرانی منسوب به قوم وحشی ضد ایرانی خزران را میشنوم از ایرانی بودن خود شرمنده میشوم.خزران قوم وحشی ضد ایرانی بودند که همواره به خاک ایران تجاوز میکردند.این قوم تا آن حد وحشی بودند که برای جلوگیری از ترکتازی آنها ایرانیان سد دربند را ساختند که هنوز این سد پا برجاست و در روسیه فعلی قرار دارد.نام کاسپین ایرانی چه ایرادی دارد ؟در حالی که همه جهانیان نام دریای زیبای شمال ایران را به نام قوم ایرانی کاسپین می نامند ما آن را خزر می نامیم.این چه جور ایران دوستی است.با این وضعیت ما چه جوری میتوانیم از منافع ملی مان حفاظت کنیم.ما حتا نتوانستیم از نام آن حفاظت کنیم.امیواریم روزی مسئولین ما به هوش بیایند و هر چه زودتر تا دیر نشده نام ایرانی کاسپین را برای دریای شمال ایران بکار ببرند.در غیر این صورت در باتلاق خلیج عربی گرفتار میشویم.به امید آن روز.با تشکر ازشما نیوز.
تپوری 9 دي 1391
اَی دریای کاسپین رِ بئوتنی دریای خزر؟شما ندوننی کاسپین نوم ایرانی هسه؟اینتا هم ندوننی که خزر نوم خارجی هسه؟شما چه غریب نواز هسنی؟
نانتنی 9 دي 1391
به نمایندگی وزارتخارجه پیشنهاد می شود با هماهنگی مراکز علمی و دانشگاهی قبل از تشکیل جلسه مذکور مباحثی درخصوص نام دریا و انتظارات محافل دانشگاهی از تعریف حقوق مسلم مردم ایران تعریف شود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.